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Voxatron - des nouvelles des voxels

Skizomeuh par Skizomeuh,  email  @Skizomeuh
 
Conscient, comme Spider-man, que de grandes poches pleines impliquent de grandes responsabilités (le bundleayant généré plus de 902.000$ tout de même), le développeur de Voxatron s'est fendu d'un petit billet sur son forum pour donner quelques signes de vie.

On n'y apprend pas grand chose si ce n'est qu'avec l'argent récolté le dev a troqué les bancs publics contre un vrai bureau pour coder, et s'est adjoint les forces d'un modeleur/level designer. Pour le reste, pas mal de debuget autre changements de fond pour préparer le terrain des prochaines itérations du jeu.

Une mise à jour ne devrait plus tarder mais n'apportera pas de nouveautés radicales. Toujours est-il que le projet est toujours vivant. Détails en v.o. dans la suite pour les intéressés.

• I made a saving system that allows two-way doors (with permanently killed monsters/collected item/destroyed walls etc).

• Rewrote the year-old internal monster code so that it still supports old maps but is now super-flexible for adding new monsters (and eventually for the monster designer)

• I enlisted the services of another modeler/level designer onto the project (apart from me, I mean). Partly to speed up development of the main game world which is quite large, but also to work on more demo levels that will be coupled with major engine updates to demonstrate new features.

• Designed an inventory system that will probably make it into 0.2.0. The player can collect special items and select which weapon to use etc. This will allow for rpg-ish style levels and exploratory adventure levels.

• I moved into a new office! Previously I was doing lexaloffle mostly on a laptop on trains and in cafes. I'll miss my hobo friends but it's great for productivity.

• I don't want to take a stab at when 0.1.7 will be ready, because I've woefully wrong about it (and don't want to fumble it out just for the sake of sticking to schedule). But I only have one non-trivial task left (new linux packaging) so it won't be long at all.
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