ACTU
Dragon Quest X et XI sur la NX (et peut-être même Builders)
Comme un retour aux sources aux belles époques des Nes et Super Nintendo, il semble que Square Enix se soit enfin décidé à faire revenir sa série Dragon Quest sur consoles Nintendo. Si on sait déjà que Dragon Quest X Online devrait normalement sortir sur NX, il se peut que ce ne soit pas le seul projet de la boîte à RPG.
Alors qu'il est en pleine campagne de pub pour Dragon Quest Builders, attendu le 14 octobre chez nous sur PS4 et Vita, Noriyoshi Fujimoto s'est un peu lâché lors d'une interview à la Gamescom avec le site dualshockers. Si la production est bien évidemment concentrée sur les deux consoles de Sony, il n'exclut pas pour autant la possibilité d'un portage sur NX. Pour lui, les fans de Nintendo aiment beaucoup Dragon Quest et ce nouveau jeu pourrait tout à fait coller puisqu'il cible en priorité un public familial. Rien n'est pour autant officialisé et nous devrons encore attendre quelques semaines/mois avant d'en savoir plus.
Aussi, le magazine japonais Nintendo Dream officialise le développement de Dragon Quest XI : Sugisarishi Toki o Motomete sur NX d'une manière assez amusante. En effet, ce magazine a pour habitude de faire des interviews croisées, en invitant plusieurs personnalités et ce coup-ci, trois personnes étaient autour de la table : Yuji Horii (Dragon Quest), Junichi Masuda (Pokémon) et Masahiro Sakurai (Super Smash Bros.). Forcément, entouré par deux personnes travaillant à fond pour Nintendo, Horii n'a pas eu d'autre choix que de parler.
Voici un extrait de cette conversation (relayée par gematsu), dans laquelle nous apprenons qu'Horii compte bien sortir ce 11ème épisode en même temps sur PlayStation 4, 3DS et NX, afin de ne mettre aucun joueur de côté. Au passage, il semble que l'équipe de développement fait face à un défi de taille, puisque les trois hardwares sont bien différents, même si Horii ne laisse rien échapper de plus comme information.
Masahiro Sakurai: Well then, I would like to ask about each of your new games. First, Dragon Quest XI. The 11th installment in the series will be released simultaneously on Nintendo 3DS and PlayStation 4, and including NX it’s coming out on three platforms, right?
Yuji Horii: That’s right. The use of hardware is different for each system, so it’s quite a challenge.
Sakurai: Thank you for working so hard.
Horii: However, we’re making the 3DS version in both 3D and 2D. I asked my staff, “Is that something we can do?” And they said, “We’ll do it.” So we decided, “then let’s do it.”
Junichi Masuda: I get the feeling that means there will be four versions across three platforms then, yeah?
Horii: That’s right. There are a lot of difficulties because of that. Each one has a different look to it, and there’s also a PlayStation 4 version, so if we make a small fix then we have to fix it across every version.
Sakurai: I see. Including things like the release date, it gets dreadful when development is inevitably drawn out and the debugging piles up… But you’re not going to shift the release date and release them apart from each other, right? Since Dragon Quest games are story-driven.
Horii: That’s right. Spoilers will emerge if we release one version earlier. (Laughs.) However, we’re a little concerned about the sense of distance in movement. It’s different for each of the supported hardware.
Sakurai: Oh, is that so?
Horii: The movement in the 2D of the 3DS version, and the movement in the 3D of the 3DS version and the PlayStation 4 version definitely feels different when it’s in action. However, there are concerns when making several versions at the same time, and to that extent it’s difficult, so we’re making the game to the best of our ability.
Sakurai: I made Super Smash Bros. for 3DS and Wii U at the same time, but it was nevertheless difficult. Since you’re making it for hardware from different companies, I would think that it’s even more difficult, so please by all means do your best.
Horii: Indeed. All of the staff is working very hard, so please look forward to it.
Alors qu'il est en pleine campagne de pub pour Dragon Quest Builders, attendu le 14 octobre chez nous sur PS4 et Vita, Noriyoshi Fujimoto s'est un peu lâché lors d'une interview à la Gamescom avec le site dualshockers. Si la production est bien évidemment concentrée sur les deux consoles de Sony, il n'exclut pas pour autant la possibilité d'un portage sur NX. Pour lui, les fans de Nintendo aiment beaucoup Dragon Quest et ce nouveau jeu pourrait tout à fait coller puisqu'il cible en priorité un public familial. Rien n'est pour autant officialisé et nous devrons encore attendre quelques semaines/mois avant d'en savoir plus.
Aussi, le magazine japonais Nintendo Dream officialise le développement de Dragon Quest XI : Sugisarishi Toki o Motomete sur NX d'une manière assez amusante. En effet, ce magazine a pour habitude de faire des interviews croisées, en invitant plusieurs personnalités et ce coup-ci, trois personnes étaient autour de la table : Yuji Horii (Dragon Quest), Junichi Masuda (Pokémon) et Masahiro Sakurai (Super Smash Bros.). Forcément, entouré par deux personnes travaillant à fond pour Nintendo, Horii n'a pas eu d'autre choix que de parler.
Voici un extrait de cette conversation (relayée par gematsu), dans laquelle nous apprenons qu'Horii compte bien sortir ce 11ème épisode en même temps sur PlayStation 4, 3DS et NX, afin de ne mettre aucun joueur de côté. Au passage, il semble que l'équipe de développement fait face à un défi de taille, puisque les trois hardwares sont bien différents, même si Horii ne laisse rien échapper de plus comme information.
Masahiro Sakurai: Well then, I would like to ask about each of your new games. First, Dragon Quest XI. The 11th installment in the series will be released simultaneously on Nintendo 3DS and PlayStation 4, and including NX it’s coming out on three platforms, right?
Yuji Horii: That’s right. The use of hardware is different for each system, so it’s quite a challenge.
Sakurai: Thank you for working so hard.
Horii: However, we’re making the 3DS version in both 3D and 2D. I asked my staff, “Is that something we can do?” And they said, “We’ll do it.” So we decided, “then let’s do it.”
Junichi Masuda: I get the feeling that means there will be four versions across three platforms then, yeah?
Horii: That’s right. There are a lot of difficulties because of that. Each one has a different look to it, and there’s also a PlayStation 4 version, so if we make a small fix then we have to fix it across every version.
Sakurai: I see. Including things like the release date, it gets dreadful when development is inevitably drawn out and the debugging piles up… But you’re not going to shift the release date and release them apart from each other, right? Since Dragon Quest games are story-driven.
Horii: That’s right. Spoilers will emerge if we release one version earlier. (Laughs.) However, we’re a little concerned about the sense of distance in movement. It’s different for each of the supported hardware.
Sakurai: Oh, is that so?
Horii: The movement in the 2D of the 3DS version, and the movement in the 3D of the 3DS version and the PlayStation 4 version definitely feels different when it’s in action. However, there are concerns when making several versions at the same time, and to that extent it’s difficult, so we’re making the game to the best of our ability.
Sakurai: I made Super Smash Bros. for 3DS and Wii U at the same time, but it was nevertheless difficult. Since you’re making it for hardware from different companies, I would think that it’s even more difficult, so please by all means do your best.
Horii: Indeed. All of the staff is working very hard, so please look forward to it.