Connexion
Pour récupérer votre compte, veuillez saisir votre adresse email. Vous allez recevoir un email contenant une adresse pour récupérer votre compte.
Inscription
En vous inscrivant, vous acceptez les conditions d'utilisation du site et de nous vendre votre âme pour un euro symbolique. Amusez vous, mais pliez vous à la charte.

Un Rédacteur Factornews vous demande :

Forums

BATTLEFIELD 3, preparez votre C4 !
Tonolito
'tention j esui bourrré
Membre 1269 msgs
le vertueux> ca depend la zone d'impact. A priori sur les flancs ca semble un peu - resistant. A mediter.
Sinon des gens ce soir? Mon ratio ne cessant de s'effondrer. J'ai honte.
J'ai pas gagné un match depuis un bail.
My bad.
 
Tog
Membre Factor
Membre 116 msgs
J'ai pas dû bien réussir mon coup, faut sortir de la jeep et s'éloigner un poil, mon timming devait être pas top.
 
Le vertueux
J'aime les films de karaté
Membre 6690 msgs
Ouais moi ce soir je joue.

Tog, tu n'es pas obligé de t'éloigner, sur la vidéo que j'ai vu le type se tuer quelque fois, en kamikaze.
 
Ozgarden
Membre Factor
Membre 1159 msgs
Ozgarden => sous le pseudo d'Hikaritsuge
 
gregoire1fr
Membre Factor
Membre 510 msgs
bon, j'ai envie de faire une ptit bilan de mon expérience jusqu'ici, aprés pas loin de 23 hrs de jeu.

d'abord les défauts :
-les bugs, une fois sur 2 chez moi le jeu plante au démarrage, et je ne peut pas jouer plus de 2 ou 3 hrs sans avoir droit a un plantage général. par ailleurs ma copie est très casanière, dans 80% des changement de maps je vais avoir droit a un écran noir, du coup obligé d'y aller a la ctrl+alt+suppr pour fermer et redémarrer, très agaçant.
-la maps metro est un peu déséquilibré.
-on attend encore que l'anti cheat soit a jour, je suis tomber sur 4 ou 5 connard avec un aimbot, sa pourri bien le jeu, surtout que le mec était systématiquement dans l'équipe d'en face.

aprés, je doit avouer que graphiquement ca poutre, et que je suis impatient que le pack back to karkand arrive.

Je prend mon pied a jouer support et assault, les flingue sont bon, et même si il m'a fallut un petit temps pour me régler, je commence a me réhabituer a la logique bf, après avoir pas mal jouer a COD4. j'avoue que comme évoquer quelque post plus tôt, j'adore me la jouer rambo avec une mitrailleuse, depuis que j'ai tester ça je le fait régulièrement, avec plus ou moins de réussite, c'est a dire que des fois je vais me faire buter d'entrée, mais j'ai aussi réussi a faire des série de 5 a 8 frag sans lâcher le bouton de tir, et c'est jouissif que de reprendre un drapeau de cette manière.

l'annonce par dice qu'il faut une 100hrs de jeu pour tout débloquer dans une classe me semble un peu large, j'ai 85% des principaux item débloquer sur mes classe assault et support, et je pense bien pouvoir débloquer tout les petit truc secondaire dans ces 2 classe avec moins de 100hrs de jeu. c'est un petit défi d'une certaine manière, un peu stimulant, mais je regrette quand même cette tendance a rallongé de manière artificiel la durée de vie d'un jeu en fixant des objectif aussi haut pour tout débloquer, genre le 1600000 pts pour le dernier grade.
 
Tog
Membre Factor
Membre 116 msgs
J'ai débloqué toutes les armes en ingé en moins de 30 h (sachant que je joue aussi support et assault dans les 30 h), il me reste juste quelques accessoires d'armes mais qui ne compte pas dans le déblocage. On a bonus de 10 000 points quand on complète.

Et G36 + IRNV + poignée = Fuckyeah
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
Moi j'ai le jeu depuis quelques jours, mais je peux pas jouer, voila.

Le jeu est parfaitement fluide pendant 5min à peu près et puis ensuite, PEU importe mes réglages graphiques, sans raison, le jeu se met à être injouable tellement il freeze en boucle.

J'ai absolument tout essayé : remettre les anciens drivers (toujours de façon clean, uninstall + Driver Sweeper + fonction nouvelle install Nvidia), avec les nouveaux beta, vider le cache origin, lancer le jeu en mode admin, désactiver aero, et tout un tas d'autres trucs.

J'ai une 560 Ti OC (la gigabyte de chie) mais j'ai déjà flashé le bios depuis un moment ainsi que baisser les fréquences vers celles de référence et rien n'y fait. J'ai jamais eu ce soucis sur la beta ou sur l'alpha, et sur la release le solo fonctionne parfaitement en toute circonstance.

Bref : waiting for a patch. Merci DICE.
 
gregoire1fr
Membre Factor
Membre 510 msgs
nitoo>tient c'est bizarre, un pote avec une configuration proche de la tienne a eu le même genre de soucis, freeze et lag. d'ailleurs j'ai moi aussi des nombreux bug graphique, sans rendre le jeu injouable loin de là. tu n'est pas un cas isolé.

Si j'arrive a chopper mon pote je lui demanderais ce qu'il a fait pour pouvoir enfin jouer, vu qu'il semble avoir résolu c'est problème, si ça peut t'aider.
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
Bah j'ai déjà écumé des 10aine et des 10aines de pages de forums et autres sites proposant des solutions.

Et y'a énormément de gens qui ont ce problème, sur tout un tas de configurations différentes.
 
DoubleJ
Membre Factor
Membre 505 msgs
Liste complète des changements et corrections du patch du 22 Novembre.

---- Client-Side Changes:

-- Visuals, Stability and Performance Fixes:

• General performance and loading time improvements
• “Black Screen” fix for an issue occurring on some PC Configurations
• Stereo and Rendering Support for Nvidia and AMD Graphics Cards
• Adjusted the “stuttering” encountered on some PC configurations.
• Fixed several Crashes when joining MP and Co-Op sessions
• Fixed multiple problems when using multiple monitors (Eyefinity / Surround).
• Fixed visual corruption issues on certain Nvidia Cards
• Improved loading times for certain textures
• Added console command “GameTime.MaxVariableFps” to limit max FPS
• Added console command “UI.DrawEnable” to hide UI for screenshots / videos

-- Balance and Gameplay Adjustments (PC)

• Fixed a problem with high speed mouse movement
• Added back some missing Growlers on Kharg Island Conquest Large
• Added back EOR sound for SQDM and TDM
• You should no longer be able to damage a friendly vehicle when sitting in an open position
• Grenades now drop to ground if you get killed while attempting to throw it(note the affect this will have on Hardcore mode!)
• Spawn protection now should work in Conquest. You should no longer spawn on points too close to enemies
• You should no longer spawn too close to enemies in TDM and SQDM
• Combat areas on Kharg Rush tweaked in order to disallow defenders to access the carrier ship after 1st base is taken and being able to enter the AA gun
• Fixed a problem with revived players not suffering suppression
• Fixed a problem with the camera when being revived in COOP
• Added joystick deadzone setting
• Fixed sound for when climbing ladders
• Fixed an issue with some weapon sounds in first person
• Fixed a swim sound loop error
• Increased the damage of Helicopter Miniguns, AA guns, and Jet Cannons against infantry
• Increased the damage of Helicopter Miniguns against jeeps.
• Reduced the physics impact of AA guns and Jet Cannons, players under attack from these weapons should no longer lose control.
• Increased the damage of the 44 Magnum slightly.
• Increased the range and minimum damage of the .357 Round from the MP412 Rex.
• Increased the range of all .45cal and 9mm weapons.
• Slightly increased the range of the P90 and MP7 and PDW-R.
• Slightly increased the range of the 5.56mm PDW-R and decreased the minimum damage at long range.
• Slightly increased the minimum range of the Mk11, SVD, and M39 EMR 7.62mm rifles.
• Decreased the maximum damage and maximum range of the G3 and SCAR-H 7.62mm weapons.
• Reduced the damage from FIM-92 and SA-18 IGLA missiles against aircraft.
• Increased the damage and range of the 40mm BUCK rounds.
• Reduced the damage .50cal weapons do against Helicopters.
• Updated T90 canister shell tweaks to match Abrams canister shells
UI Changes (PC)
• Added round duration and ticket summary at EOR
• Advanced squad polish – should be more intuitive
• Significant changes to the Join Squad functionality (see below)
• Fixed a problem regarding keybindings while playing
• You should now get a better error message when being disconnected via Battlelog

---- Server Update Highlights

• EOD Bot exploit fix
• Several crash fixes
• Anti-stat padding measures taken, disallowing ranked servers to run obscure settings
• Improved team kill kick configuration
• Support for unranked servers. Unranked servers do not report players' scores to Battlelog, but server administrators can freely control all settings


-- Share your profile and stats with new Battlelog functionality

• Ability to share your Profile and Stats pages to Facebook, Google+, and Twitter
• User Profile and Stats pages on Battlelog can now be accessed without being signed in to Battlelog if you know a user's URL
• Single sign on from Battlelog to Origin. If you're not logged in to Origin and join a game server, Battlelog will automatically sign you in to Origin in the background and join the game server


-- Quick notes on Squad changes in the Nov 22 update

• Removed FIND ME A SQUAD option
• Allow players to join empty Squads alone, thus having 1/4 squad members
• Change order of options to LEAVE SQUAD, INV A FRIEND, SWITCH TEAM
• Disable Privacy flag when 1 man squad
• Reset Privacy flag from Private to Public when squad drops to 1 player
• All occupied Squads will now show up colored blue on the Squad Selection screen
• Players who choose not to join squads will also show up as Blue in the "Not in a Squad” line
• Squads that are currently empty will display as white -- if you wish to join an empty Squad, you can choose the first one marked with white text


-- A detailed look at Squad refinements

A detailed look at Squad refinements

Today's PC client patch features numerous tweaks to Squad functionality and is part of our ongoing efforts to make it easier to play with friends and Platoon mates. These changes will also be implemented for consoles when we release the PlayStation 3 and Xbox 360 updates shortly. Stay tuned for the exact date of the console updates.

First, we need to look at how joining with Squads and Platoons affects the balance of teams. Initially, servers are commanded to equal out each side, so joining with friends can impact that balance while joining with Platoons further hinders this. As a result we have made some adjustments to the in-game Squad management screen.

For PC, you are now able to highlight the various Squads and select which one you wish to join by selecting a Squad and then clicking the Join Squad button. Please note that the Squad Privacy option still allows 2 man Squads which, during 64 player sessions, can lead to players with no squad position –- the number of people with no Squads will be shown at the bottom of the Squad selection list.

After the patch is applied to consoles (in the near future) you will be able to join Squads by cycling through the list and selecting which Squad you wish to join.



 
Obiwan Kenewbie
Machine à tuer
Membre 2088 msgs
Ah ouais, c'est pas du patch de pédé ça.

Edit : Wait... Elle est où la modif du F2000 ? Fu.

Edit 2 : Shit y'a rien non plus au sujet de cette foutu IRNV. :(
 
nitoo
Draculito Nonraconté
Admin 4553 msgs
OH ! Saydispo ?

Bon, je vais voir tout ça, voir si je peux ENFIN jouer plus de 5min (donc jouer tout court, en fait).

EDIT : Toujours impossible de jouer plus de 5min. Voila voila. GG Dice (et je vous raconte pas le nombre de gens qui ont des merdes avec ce patch).
 
Raf
Membre Factor
Membre 736 msgs
Pour ceux qui ont la version russe, le jeu bloque au démarrage. Il faut re-éditer le registre et mettre à jour les fichiers langue.

Ça va être sympa si il faut faire une manip à chaque mise à jour.

Sinon avec mon ATI (je touche du bois), pas de soucis depuis le début sur BF3.
 
Obiwan Kenewbie
Machine à tuer
Membre 2088 msgs
Misère... Je sais pas ce qu'ils ont branlés ces couillons de chez Dice mais j'ai l'impression que le netcode repart en sucette sur certaines parties. Tu te fous à couvert, t'as quand même les dégâts de balle. Certains mecs te oneshot alors que tu les canardes. Et bordel les F2000 sont toujours autant cheatés.

J'avais AUCUN soucis de netcode jusqu'à maintenant et voila qu'après le patch ça me fait comme sur Métro durant la béta. Incroyable.

Sans parler des "a cessé de fonctionner" qui sont bien plus nombreux qu'avant.

En prime, toujours pas de modification de la lampe tactique. Woké d'accord.

En résumé, quelle belle bande de glands.
 
gregoire1fr
Membre Factor
Membre 510 msgs
bon, j'ai joué une première partie, lag et rame comme pas possible, j'arrive a y voir presque que dalle et je réalise des frag presque par miracle. les 5 tentative suivante pour changer de serveur se solde par des échecs.

on verra si c'est un problème de patch sur les serveur, mais moi ça n'a fait qu'empiré la situation.
 
Obiwan Kenewbie
Machine à tuer
Membre 2088 msgs
Pareil de mon côté j'avais vraiment aucun soucis avant cette foutue maj.

Ici j'ai fait une partie (après 2 "a cessé de fonctionner formidablement enchainés), j'avais 1 mec devant moi, pas très haut niveau, pas super bon score au tableau, je lui balance la tonne de bastos avec la grosse M249 et ... je me fais dégommer en quelques coups.

What the fuck, what is the fuck, quel est le fuck ?

Et là je sens qu'on va devoir encore attendre 3 plombes pour avoir un patch qui corrige le premier patch avant le troisième qui corrigera le second ?

Chers gens de chez Dice je vous sodomise brutalement avec une brosse à chiotte en métal histoire d'être raccord avec vot' patch de merde.

Voila, je suis colère, je boude.

Edit : Hum. Je.. je heu, je viens de me rendre compte que j'avais jdownloader d'ouvert en train de toper des trucs. Voila, voila. Je suis belge et je vous remercie pour votre compréhension. A très bientôt.
 
Tonolito
'tention j esui bourrré
Membre 1269 msgs
Du monde pour une hypothétique partie ce vendredi soir ?
 
DoubleJ
Membre Factor
Membre 505 msgs
Nouvelle mise à jour prévue pour le 6 décembre :

We will release an update to the PC version of BF3 on Dec 6th -- that is, Tuesday morning around 8AM GMT next week. This coincides with an upgrade of many of our central systems which will be down for some hours starting around that time.

It will be both a client update -- approximately 2GB in size -- and a server update.

The client/server combination will be incompatible with older clients/servers. All players will be prompted to download the update once it has been released. All RSP companies will begin upgrading their servers at the same time.

The client update is large because it contains most of the content for Back to Karkand. This is not ideal, so we aim to make potential DLC content in the future as optional downloads.



Bugfixes:
Fixed a problem with spawn timer now showing blue border on startup and lost spawn point
Fixed a problem where player who joined queuing on End of round got spawn screen stuck on screen, but unable to do anything with it untill next round loaded
Fixed a problem where camera would change to 3rd person on killcam when killcam was turned off in server settings
Fixed stat references on several dogtags
Fixed for surveillance ribbon not counting TUGS
Fixed a missing combat area lines on the minimap for Grand Bazaar conquest small
Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
Fixed a problem where placing C4 with the russians soldier was playing US faction VO
Fixed a problem where TV guided missiles could be shot into its own helicopter and destroy it
Fixed a problem when attempting to fire lock on weapons without a target
Tweaked the chat, it should now be a bit easier to read
Fixed several vehicles that did not properly shoot rockets and guns towards their predictive sights
Fixed the G17 Supressed Laser not working properly
Added alternate HUD colors to help colorblinds
Added a network interpolation setting. This allows users with good bandwidth reduce latency, but might increase some stuttering. The user can find what works best for his connection by tweaking the slider.
Increased the Spawn protection radius on TDM
Fixed a problem with smoke on land vehicles, Missiles should now miss more often
Fixed a problem where users could end up with IRNV scope in any vehicle
Fixed a problem where player dies if vaulting over a ledge and into water while sprinting
Fixed several crashes and increased general stability
Fixed a problem where the user was unable to revive two players that have the bodies one over the other
Fixed so you can assign an axis and use as a digital input. This makes it possible for the player (on pc) to assign one of the sticks on a gameped to be used for throttle/brake.
Fixed a problem with the Kill camera acting up when suiciding from parachute
Fixed air radar was showing to much. now lasertagged, heatsignature above threshold, enemy missiles and capture points are only visible on air radar
Fixed a problem where the game would enter a technical hang if the user pressed pause menu and tilde at the same time
Fixed a problem where you could get green flashes on screen
You can now reassign cycle weapons
Fixed so the weapon zooms automatically after bipod deploy is gone when using zoom toggle
Fixed a problem where the parachute would stay stuck in air if the owner was killed


Balance Tweaks:
Fixed several weapons so they are properly suppressed and hide the player on the minimap when fired.
Tweaked Tactical Light so it is not as blinding over longer ranges.
Tweaked the IRNV scope so it is limited to usage only at close range.
Reduced heat masking effectiveness of Spec Ops Camo.
Fixed a bug where Ammo spec would give additional 40mm grenades instead of Frag spec.
Increased the number of additional 40mm grenades from Frag spec.
Fixed so AT mines only live for 20 seconds after a player dies to prevent infinite mines. (We want to make a different fix in the future, it’s in JIRA).
Increased the Time to Live on sniper caliber rounds to allow extreme distance shots.
Fixed several weapon descriptions, calibers, and fire rates. The weapons themselves have not changed.
Fixed so the M9 and MP443 pistol can be equipped by the opposing faction when it is unlocked at 100 kills.
Fixed Laser Guided Missiles missing their targets if the target is moving too fast.
Reduced the effectiveness of Stealth on Air Vehicles.
Reduced the effectiveness of Beam Scanning for Jets.
Reduced the damage done to Armored Vehicles and Infantry from AA guns.
Increased the damage RPGs and Tank shells do to AA vehicles.
Slightly decreased the accuracy for all weapons on fully automatic, burst fire is now preferable at mid to long range.
Increased the effective accuracy of long bursts for LMGs when using a bipod.
Slightly increased the range of the 44magnum bullets.
Increased the close range damage of 4.6x30mm and 5.7x28mm bullets.
Increased the reload time of the Mortar from 3.5sec to 4.8sec and increased the time it takes before a shell hits the ground.
Reduced the aimed accuracy bonus given by a Suppressor for the MP7, P90, PP2000, PP-19, and UMP45.
Increased the range and FOV for designating targets with the SOFLAM and vehicle Laser Designators.
Decreased the effectiveness of 12g FRAG ammo when equipped on semi-automatic and automatic shotguns.
Slightly Increased the power of Fighter Jet Cannons against all vehicle targets, especially Helicopters.
Decreased the power of Miniguns against Jets and Helicopters.
Increased the power of Stingers against Jets.
Flares reload times for Jets and Helicopter Gunners have been increased.
Tweaked the AN94 so its burst fire better conveys the real world advantage offered by this weapon.
Added Single Shot to the AN94 as an available fire mode.
Slightly increased the recoil on the M416 and removed the Burst Fire mode (this weapon incorrectly had burst fire, which was not authentic).
Tweaked the spawns for TDM on Kharg Island, Grand Bazaar, Caspian Border, Seine Crossing, Operation Firestorm, Damavand Peak and Noshahar Canals
Moved a tank spawn in US base on Caspian Border so it would not be destroyed by a falling tree
Tweaked the Gas station Capture area on Conquest on Caspian Border
Tweaked the max vehicle height on Noshahar Canals

Also, it will once again be possible to reduce the number of players required to start a round to 1 both in ranked and unranked mode. We changed it back after getting a lot of negative feedback from both individuals and the RSP companies.

Our plan is to introduce a warm-up mode, where players can move about and play the game, but with scoring disabled; then, when the number of players goes above the threshold -- that's when the real round starts.
 
killerapz
Membre Factor
Membre 214 msgs
Rien sur les fuites de mémoires dont est victime le jeu depuis le dernier patch et qui cause soit des freeze soit des arrêts complet de la machine au bout de plusieurs parties ?
Pourtant c'est un problème qui semble assez récurent.
En tous cas depuis le dernier patch au bout de 1 heure le jeu plante systématiquement alors qu'avant tous allait bien.
 
Tog
Membre Factor
Membre 116 msgs
C'est bien de retirer les mines infinies. C’était vraiment n'importe quoi.
 
Vous devez être connecté pour pouvoir participer à la discussion.
Cliquez ici pour vous connecter ou vous inscrire.

Règles à suivre

Écrire dans un français correct et lisible : ni phonétique, ni style SMS. Le warez et les incitations au piratage sont interdits. La pornographie est interdite. Le racisme et les incitations au racisme sont interdits. L'agressivité envers d'autres membres, les menaces, le dénigrement systématique sont interdits. Éviter les messages inutiles

 
Rechercher sur Factornews