Froyok a écrit :
C'est impressionnant à quel point Unity est devenu populaire. Va falloir que je m'y intéresse...
Scripting in Unity is also 20x slower than native execution (since it's runtime dependent).
- UDK rendered is 20x faster than (even with highly complex scenes) compared to Unity's performance. E.g. on the same hardware a fairly complex scene in a unity game, there is allways a certain drag/lag going on (not very smooth), while UDK games have an edge here, it's smooth and fast (no drag/lag going on).
- UDK still have a better toolset, though more to learn initially
(more complete, e.g. matinee (unity animation editor is a laugh), Kismet, Phat the physics editor, the material editor (very detailed compared to Unity), Cascade, FaceFX, Scaleform, Bink, etc etc)
Unity, outperform UDK on mobile platforms (at current state).
Unity is easier to get a grip on, initially, but is also quite limited. (which is ok, for it's target usage)
Unity, can run on lowend machines (hence the graphical limitation/performance), while UDK cannot.
It's apples vs oranges...
Obiwan Kenewbie a écrit :
Ça semble prometteur.
Ça me fait d'ailleurs rappeler que j'ai jamais joué à Dreamfall alors que j'avais beaucoup aimé The Longest Journey.
Obiwan Kenewbie a écrit :
Ça semble prometteur.
Ça me fait d'ailleurs rappeler que j'ai jamais joué à Dreamfall alors que j'avais beaucoup aimé The Longest Journey.
Écrire dans un français correct et lisible : ni phonétique, ni style SMS. Le warez et les incitations au piratage sont interdits. La pornographie est interdite. Le racisme et les incitations au racisme sont interdits. L'agressivité envers d'autres membres, les menaces, le dénigrement systématique sont interdits. Éviter les messages inutiles